• Indywidualizacja pracy na lekcji, różnicowanie wymagań.
  • Zajęcia rozwijające uzdolnienia
  • Konkursy , olimpiady i zawody sportowe( klasowe, szkolne, dzielnicowe, gminne, wojewódzkiei  inne)
  • Wspomaganie nauczyciela na lekcjach w roli asystenta, mistrza wiedzy (prowadzenie lekcji).
  • Zachęcanie do opracowywania i zgłaszania własnych zadań.
  • Prezentowanie prac twórczych (wystawy, gazetki szkolne klasowe, kroniki, albumy, prace plastyczne, wiersze, samodzielnie wykonane pomoce do zajęć ).
  • Prezentacja przygotowanychprogramów artystycznych..
  • Spotkania z ludźmi sukcesu.
  • Powierzanie organizacji uroczystości szkolnych, wycieczek
  • Organizowanie konkursów, prowadzenie gazetek szkolnych,
  • Organizowanie pomocy dla słabszych uczniów.
  • Zajęcia pozalekcyjne /praca w kołach zainteresowań, przedmiotowych/.
  • Wycieczki inspirujące do pracy twórczej: lekcje muzealne, wystawy wycieczki.
  • Udział uczniów w pracach ośrodków kulturalnych ( spektaklach, nagraniach, audycjach , zespołach tanecznych i muzycznych).
  • Prowadzenie nauczania w oparciu o pogramy autorskie.
  • Indywidualny program lub tok nauki.
  • Kontakty ze szkołami wyższego rzędu.
  • Typowanie do Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci.
  • Typowanie do nagród.
  • Zajęcia psychoedukacyjne /rozpoznawanie własnych umiejętności, rozwijanie uzdolnień interpersonalnych, doskonalenie technik uczenia się/
  • Warsztaty twórcze.
  • Kursy doskonalenia pamięci.
  • Kontakt ze szkołami zagranicznymi.