- Indywidualizacja pracy na lekcji, różnicowanie wymagań.
- Zajęcia rozwijające uzdolnienia
- Konkursy , olimpiady i zawody sportowe( klasowe, szkolne, dzielnicowe, gminne, wojewódzkiei inne)
- Wspomaganie nauczyciela na lekcjach w roli asystenta, mistrza wiedzy (prowadzenie lekcji).
- Zachęcanie do opracowywania i zgłaszania własnych zadań.
- Prezentowanie prac twórczych (wystawy, gazetki szkolne klasowe, kroniki, albumy, prace plastyczne, wiersze, samodzielnie wykonane pomoce do zajęć ).
- Prezentacja przygotowanychprogramów artystycznych..
- Spotkania z ludźmi sukcesu.
- Powierzanie organizacji uroczystości szkolnych, wycieczek
- Organizowanie konkursów, prowadzenie gazetek szkolnych,
- Organizowanie pomocy dla słabszych uczniów.
- Zajęcia pozalekcyjne /praca w kołach zainteresowań, przedmiotowych/.
- Wycieczki inspirujące do pracy twórczej: lekcje muzealne, wystawy wycieczki.
- Udział uczniów w pracach ośrodków kulturalnych ( spektaklach, nagraniach, audycjach , zespołach tanecznych i muzycznych).
- Prowadzenie nauczania w oparciu o pogramy autorskie.
- Indywidualny program lub tok nauki.
- Kontakty ze szkołami wyższego rzędu.
- Typowanie do Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci.
- Typowanie do nagród.
- Zajęcia psychoedukacyjne /rozpoznawanie własnych umiejętności, rozwijanie uzdolnień interpersonalnych, doskonalenie technik uczenia się/
- Warsztaty twórcze.
- Kursy doskonalenia pamięci.
- Kontakt ze szkołami zagranicznymi.